Temat |
Zadania |
Termin |
Organizacja zespołu klasowego. Wprowadzenie w życie klasy. |
Podział klasy na zespoły. Organizacja i planowanie dyżurów. |
wrzesień |
Wybór samorządu klasowego. Przydział funkcji. |
październik |
Różne formy związane z podsumowaniem pracy klasy. Rozliczanie funkcyjnych i ich zadań. Podsumowanie pracy samorządu klasowego. |
czerwiec |
Prowadzenie narad klasowych. |
cały rok |
Urządzenie klasy. |
Wykonywanie niezbędnych napraw. |
cały rok |
Zagospodarowanie i dekoracja klasy. |
wrzesień |
Założenie kącika przyrody i biblioteczki klasowej. |
październik |
Dbanie o porządek w klasie. |
cały rok |
Sprawy nauki i kształcenia. |
Organizacja pomocy koleżeńskiej. |
cały rok |
Narady klasowe poświęcone podsumowaniu czytelnictwa. |
luty, czerwiec |
Podsumowanie i analiza osiągnięć w nauce-spotkania z rodzicami. Zorganizowanie spotkania z panią psycholog z poradni psychologiczno-pedagogicznej |
listopad, styczeń, kwiecień listopad |
Podsumowanie pracy całorocznej. |
czerwiec |
Obchody świąt uroczystości. |
Uroczystość z okazji Dnia Nauczyciela. |
14.10.2005ar. |
Rocznica Wyzwolenia Warszawy. |
|
Rocznica Wyzwolenia Jarocina. |
|
Święto 3 Maja |
|
Święto Niepodległości |
listopad |
Życie towarzyskie i kulturalne. |
Organizowanie spotkań klasy z okazji imienin uczniów. |
cały rok |
Zabawy towarzyskie Spotkania okazjonalne-Dzień Chłopca, Dzień Dziecka, Dzień Babci, Dzień Matki i Ojca, Dzień Kobiet, Dzień Dziadka. |
wrzesień, styczeń, marzec, maj, czerwiec |
Integracja |
Kontynuowanie przyjaźni z osobą niewidomą. Zaprzyjaźnienie się z dziećmi niesłyszącymi i niedosłyszącymi – w celu nawiązania kontaktu z tutejszymi dziećmi, które uczą się w szkole dla niesłyszących. |
luty-marzec |
Zawarcie paktu przyjaźni z inną klasą |
styczeń-luty |
Sport i turystyka. |
Poznawanie zabytków najbliższej okolicy. Wycieczka do lasu. |
wrzesień |
Zabawy na śniegu i lodzie. |
okres zimowy |
Wycieczka jednodniowa „Szlak Piastowski”. |
maj, czerwiec |
Udział klasy w szkolnych imprezach sportowych |
cały rok |
Dziecko w różnych sytuacjach i rolach społecznych-w roli ucznia, kolegi, klienta, pacjenta…Życie ludzi w społeczeństwie. Praca człowieka-w zakładach usługowych, w wytwórniach handlu, instytucjach społecznych i kulturalnych, w służbie zdrowia, policji, straży pożarnej, gospodarstwie rolnym. |
cały rok |
Wprowadzanie uczniów w zagadnienia pracy człowieka |
Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego. |
1.09.2005r |
Tradycje, obrzędy, symbolika. |
Nominacja funkcyjnych. |
październik |
Andrzejki – wspólna zabawa |
listopad |
Mikołajki |
grudzień |
Wigilia klasowa |
grudzień |
|
|
Powitanie wiosny |
marzec |
Pisanki wielkanocne z życzeniami |
marzec |
Uroczyste podsumowanie pracy rocznej. Zakończenie roku szkolnego. |
czerwiec |
Spotkania z pielęgniarką szkolną. – Pogadanka na temat zdrowego odżywiania. |
listopad-grudzień |
Wychowanie zdrowotne. |
Wizyta u pielęgniarki- mierzenie wzrostu. |
|
Opieka nad zwierzętami. Kontynuowanie pracy w Szkolnym Kole Przyjaciół Zwierząt. Pomoc zwierzętom w schronisku w Radlinie – zbiórka darów. Wyjazd do schroniska dla zwierząt. |
Okres jesienno-zimowy grudzień |
Troska o środowisko społeczno - przyrodnicze |
Włączenie się do akcji „Sprzątanie świata”. |
|
Włączanie się do działań proekologicznych np. zbieranie surowców wtórnych. |
cały rok |
|
Prowadzenie kółka matematycznego dla uzdolnionych matematycznie |
cały rok |
Zajęcia pozalekcyjne |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne |
cały rok |
Udział dzieci w konkursach plastycznych, muzycznych, recytatorskich, przyrodniczych |
cały rok |
Praca dzieci klasy III w „Teatrzyku dla malucha”. Przedstawianie sztuk dla dzieci przedszkolnych i szkolnych oraz dla mieszkańców naszej i sąsiedniej wsi. |
cały rok |